lördag 17 augusti 2013

Lavendel

Jag köpte en lavendel i går, den doftar gott i hela lägenheten nu :) Satte den i en kruka från Mölle krukmakeri, jag har en mindre variant också. De är fina dessa krukor.


Den gamla kotavlan köpte jag på samlarmarkanden i somras för en billig slant. Jag hade en ny tillverkad  innan men det är något speciellt med de gamla. När den dessutom inte kostade så mycket så kunde jag inte låta bli att slå till :) Det känns dessvärre som om sommaren är över för den här gången efter de senaste dagarnas regnande men jag tycker om den friska luften som man känner nu när hösten närmar sig.

Kram Frida

3 kommentarer:

Jennys Vita Villervalla sa...

Jättefin bild!
Kan tänka mig hur ljuvligt det doftar!
Ha en fortsatt fin helg!
Kram!
Jenny

Tinas bo sa...

Visst är det härligt med lavendel!! :)
Ljuvlig bild!!

Ha en mysig fortsättning på helgen
Kram Tina

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jättefint med en lavendel inne, och det var en fin kruka också. Det som klarat sig bäst ute i kruka här är lavendel efter allt regnande.
Kramar
AnnaMaria