tisdag 4 mars 2014

Kungsängslilja



Kungsängsliljan är en av mina favoritblommor nu på våren. Den här hade jag turen att köpa på rea, halva priset. Då blir man glad :) Tyvärr har jag ingen trädgård att plantera den i men jag får njuta av den så länge den blommar.


Jag har tagit fram några vaktelägg, det är ju inte påsk än men dem kan man nästan ha framme året om. Dem får ligga som dekoration på min såssnipa. Det är fortfarande kallt här, inget vårväder än. Men det kommer väl.

Ha en fortsatt skön tisdag :)
Kram Frida

4 kommentarer:

Fågel Blå sa...

Åhhhh så vackert, jag älskar Kungsängsliljan det är en av mina älsklingsblommor.
Ta hand om dej
Och så önskar jag dej en fin Helg
Kramar Kathrine

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fina liljor, ljuvlig färg. Och jag har haft mina anemoner sen mitten av febr, lika fina idag, jag har kollat. Men dom har stått i uterummet...
Kramar
AnnaMaria

Monika sa...

Sååå vackert! Har aldrig själv haft denna blomma. Bara en konstgjord. (finns på bild i min header)

Måste ju säga att nog ska det vara äkta vara. Kanske du kan spara lökarna på någon sval och mörk plats och sedan ta fram dem igen.

Ha en trevlig kväll!
Kram
Monika

Julia sa...

Que boníto es una maravilla.Me encanta tu bloc ha sido un placer visitarlo, te invito a mi blog, y si te gusta espero que te hagas seguidora.
Elracodeldetall.blogspot.com