söndag 11 maj 2014

Pelargon tider :)

Nu är det äntligen pelargon tider igen :) I går införskaffade jag säsongens första, det blev en Mårbacka rosa i vanlig ordning, min favorit. Jag lyckades få tag på ett fint exemplar med mycket knoppar på. Den passar fint i min kruka från Mölle Krukmakeri, om ni är på besök på Kullahalvön kan jag verkligen rekommendera ett besök där.


Också har jag äntligen lyckats få tag på en sifon i ofärgat glas :), de är inte så lätta att få tag på. Ett fint mönster är det på den här. Jag har en nätad grön sedan tidigare den här modellen är lite nättare men jag tycker om båda två. De är fina att ha i fönstret.


I dag är det regnigt söndagsväder här så då passar det bra med tända ljus. Jag gillar mina Tine K lyktor.
Ha en fortsatt skön söndag!

Kramar Frida


3 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Riktigt tråkigt väder har det varit idag, fin lykta du hade där. Och jättefin pelargon, jag har inte köpt någon än.
Kramar/AM

Rost och rädisor sa...

Fint stilleben du gjort. Ingen sommar utan pelargon. Jag har övervintrat ett gäng som börjar slå ut när som helst.
Kram
Anette

Jennys Vita Villervalla sa...

Mårbacka är bara så vackra alltså!
Min absoluta favoritpelargon!
Så fint du har det!
Kram
Jenny