lördag 22 oktober 2011

Dagbädd



Det blev en dagbädd från Ikea som sänglösning. En vanlig säng hade känts klumpig och lite tråkig. Dagbädden är perfekt, lika skön som en säng med bra madrasser det valde jag att lägga pengar på. Det är ju viktigt att man ligger bra när man sover. På dagen fungerar den som soffa, jag har så många kuddar i din så jag märker ingen skillnad från en vanlig soffa.

Sixten älskar att ligga i den och har fått sin givna plats. Kattkorgen har han inte använt, men finns det något mysigare än att ha en katt i sängen? Antingen ligger han vid mitt huvud eller vid mina fötter. Jag är riktigt nöjd med säng överkastet det köpte jag också på Slottsstallet, soffbordet kommer också där i från. Nu har jag äntligen fått upp mitt draperi i köket, tur att jag har en mamma som är bra på att sy jag svär så fort jag sätter mig vid en symaskin. Det kommer bilder på draperiet så småningom. I veckan får jag hjälp med att sätta upp mina hyllor på väggarna, visar resultatet så småningom.

Önskar er en fortsatt trevlig helg!
Kram Frida



9 kommentarer:

liven sa...

Koselig mned en slik daybed!
Har lyst på jeg også men her mangler det plass til en slik :o)

ha en fin lørdagskveld Frida :o)

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Helt perfekt möbel, lika bra som soffa. Blev jättesnyggt med den snygga quilten.
Ha en fin söndag
Kramar
AnnaMaria

Fågel Blå sa...

Åhhh så fint med en dagbädd,, mysigt att ha och krypa upp i!
Ha en fin Söndag!
Kramar Kathrine

Annie - Annalunda sa...

Himmelens snyggt Frida! Du har verkligen ögat för det! Tack för din hälsning hos mig!!!!

KRAM Annie

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Ååå va fint och va mysigt du får !!
Gillar dagbäddar med, de är så praktiska !
Kram/Lotta

Stina sa...

Väldigt fint.:-) Stina

Birgitta sa...

Så mysigt och fint du har fått i din nya lägenhet, mycket vackra möbler och saker och dagbädden känner jag igen, hihi, fast min står i orangeriet hos mej. Ha det gott, kramar Birgitta

Nicole sa...

Å Frida så fint du fått det i din nya lägenhet! Så härliga bilder du visar!
Å så ser jag att du blivit med katt ;).
Sixten ser så lekfull och gosig ut.

Kram till er båda,

Nicole

Blommiga Rutan sa...

Vilken fin dagbädd/säng!
Och jättefint överkast.
Ha det så bra