söndag 20 juli 2014

Varma dagar :)


Sommarvärmen är tillbaka igen, lagom till min semester :) Jag har uppenbarligen lyckats planera min ledighet väl enligt vädrets makter i alla fall. Det sägs ju vara viktigt att dricka mycket sådana här varma högsommardagar. Jag dricker helst citronvatten med isbitar och färsk basilika i. Det är både gott och släcker törsten. 


Dessutom är citroner vackra att ha framme som dekoration, jag följer Ernsts exempel och låter dem ligga framme i sin enkelhet. Brukar också ha en halva liggande i kylskåpet, det ger en fräschare känsla.

Ha det bra i sommaren :)
Kramar Frida





4 kommentarer:

angie sa...

danke für die wunderschönen bilder und inspirationen!!! alles liebe von angie aus deutschland

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det går mycket lättare och dricka om man smaksätter, basilika var nytt, det ska jag prova. Citron eller gurka har jag haft.
Ha en skön semester
Kramar/AM

Frøken Anker sa...

Dejlige billeder.. og ja, det er nødvendigt med noget koldt i denne varme tid. vi har haft 30 grader hver dag den sidste uges tid.
Jeg bruger gerne lime i mit vand. Eller mineralvand med hyldeblomstesaft :-)

Hav en dejlig sommeraften
Birgitte

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ha en skön helg Frida
Kramar/AM